Selasa, 22 Disember 2020

BBN3402SATU2020: MINGGU9 WACANA

 


Tugasan individu bagi minggu 9


[TEKS ASAL]

Keluarga

Saya berasa puas hati

Menolong ibu bapa setiap hari

Bermula di pagi hari

Sehingga malam nanti


Ibu bapa yang disayangi

Saya tetap berhati-hati

Menjaga budi pekerti

Keluarga saya yang dicintai


Saya sayang ibu dan bapa

Abang, kakak, adik ada bersama

Mereka semua ada bersama

Semasa saya memerlukan mereka 


[TERJEMAHAN BAHASA INGGERIS]

I feel satisfied

Helping parents every day

Starting in the morning

Until tonight


Dear parents

I remain careful

Maintain good manners

My beloved family


I love mom and dad

Brother, sister, brother are together

They are all there together

When I need them


Rujukan:

Normaliza Abd Rahim (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi: Teori dan Aplikasi. Terengganu: Universiti Terengganu Malaysia 





Bukti kehadiran minggu 9. Malangnya tidak dapat turut serta kerana Internet bermasalah 😢







Tiada ulasan:

Catat Ulasan